Stickurile USB au fost dintotdeauna printre favoritele campaniilor bazate pe produse promotionale. Cadourile corporate, o ramura importanta a campaniilor oferite de agentiile de publicitate, includ de obicei produse de papetarie, obiecte utile pentru birou in principal, dar in ultima vreme si produse hi-tech, orientate pe productivitate si utilizarea in legatura stransa cu computerul.
De aceea, piata de promotionale este foarte receptiva la introducerea stickurilor USB, la preturi mici de producator. Stickul USB vine de obicei in capacitati de 2GB si 4GB iar in unele campanii mai serioase alegandu-se chiar stickuri de 8 sau 16GB de memorie, in cazul in care campania promotionala se face pentru o corporatie mare sau un eveniment de prezentare de produs (software, noutati in domeniu) sustinut de o corporatie cu capital mare.
Inscriptionarea USBului este foarte facila, facandu-se de obicei prin tampografiere pe suprafata de plastic disponibila a acestuia, sau, in cazul in care USBul este mai scump si confectionat din metal, prin gravura laser, costurile de productie si investitia in campanie fiind aici considerabil mai mare.
Stickurile USB vin in toate tipurile de culori si marimi, cat si la capacitatea de memorare a datelor.
Preturile orientative incep de undeva de la 2-3 Euro putand ajunge pana la 20-30 de Euro pentru un stick USB cu capacitate foarte mare.
Utilitatea unui USB este incontestabila, mai ales in timpurile noastre unde vechea disketa de 1.44 de 3.5 inch a disparut si stickul USB de capacitate si viteza mare de transfer i-a luat locul. Datele se transfera de la un computer la altul cu viteza relativ mare (depinzand de controllerul oferit de USB si de viteza portului USB folosit 1.0, 2.0 sau recent 3.0).
Viteza de transfer USB 1.0 este de 12 Mbit/s, 2.0 este de 280 Mbit/s iar USB 3.0 este de 5 Gbit/s.
Stickurile USB se pot folosi fie pentru transferul datelor de la un computer la altul fie pentru salvarea periodica a datelor personale sau de la servici, evitandu-se astfel salvarea pe DVD-uri sau CD-uri a acestora.
Stickul USB este versatil, rapid, convenabil ca pret si foarte portabil, dimensiunile lui fiind in zona 7cm x 2cm cu zona de imprimare pe aproape toata suprafata sa.
Lanyard-ul este pentru cei ce nu cunosc denumirea ce provine din engleza acel snur lat ce se foloseste in jurul gatului pentru a purta diverse obiecte (telefon mobil, ecuson etc.)
Lanyad-ul este foarte popular ca articol promotional in campaniile agentiilor de publicitate din cadrul conventiilor, conferintelor, workshop-urilor si evenimentelor.
El poate fi inscriptionat sau brodat, in functie de bugetul campaniei, cu logo-ul / text-ul campaniei respective si se integreaza foarte bine in peisajul evenimentului, fiind aproape invizibil, usor de purtat si foarte util. Utilitatea sa este dovedita simplu intrucat se poate folosi si dupa ce campania s-a terminat, ca si suport de telefon mobil, portmoneu sau a diverselor accesorii.